Deň 13. Za dva týždne do Ulanbatáru? Jedine Ladou!
Posledné ráno na ceste do Ulanbátaru. Nálada nie je nijak zvlášť nad psa, počasie je sychravé, varíme kávu a balíme našich pár majetkov. Sadáme, na druhý pokus štartujeme motory a vyrážame dobiť Ulanbátar. Všetko nasvedčuje tomu, že dnes to fakt vyjde, do … Čítať viac
Deň 12. Mongolmechanik: Chcete zvariť nápravu, alebo náľavu?
Príjemné zobudenie po noci strávenej na mäkkej posteli, pod teplou perinou. To je presne to, čo sa nám v ubytovni v meste Bajankagonur nestalo. Postele boli len placebo, pretože nemali matrace, takže sme ležali na deke, ktorá bola priamo na posteľnej doske. … Čítať viac
Deň 11. Zlomená náprava v kraji nikoho
Bezprostredne po zobudení prekonávame následky včerajšej konzumácie vodky a piva. Mongolsko má tú výhodu, že netreba moc premýšľať nad zostatkovým alkoholom. Uprostred pustatinu máme pred sebou sto kilometrov cesty po hline, po jednej z päťdesiatich vyjazdených ciest a naša priemerná … Čítať viac
Deň 10. Mongolská GPS mapa má 4 megabajty
V minulých dieloch ste videli: traja cestovatelia na Lade nemajú ani jednu rezervnú pneumatiku a s autom v pochybnom stave sa teperia mongolskými cestami a necestami. Sto kilometrov od mesta Aljtaj sa budia do studeného nadrána a jediné, čo majú … Čítať viac
Deň 9. Bez rezervy do hospody nelez!
Tretie ráno po sebe sa budíme uprostred mongolskej planiny. Žiadna nečakaná bombastičnosť nenastala. Každý z členov posádky má na tele minimálne 15 štípancov od komára, pretože niektorým prelietavým jedincom sa podarilo dostať do spacáku a ukojiť svoju túžbu po krvi. … Čítať viac
Deň 8. Vasiľ nie je ponorka
Ráno na mongolskej planine nám všetkým vyráža dych. Ako by povedala mamka od priemernej českej rodinky: „Hele Pepo, koukej na ty panoramata!“ Výhľad tam bol vskutku famózny. Horúce slnko nás rozpaľovalo, ale do toho búšil dosť silný vietor a bolo to … Čítať viac
Deň 7. Mongolskóó…ty vole!
Ráno na mongolskej planine poblíž mesta Kosh-Agasch vyzerá ako scéna z filmu 300, približne po prvom dni boja. Na zemi síce leží oveľa menej obetí, len tri, ale všetky vyzerajú, ako keby už týždeň bojovali v prvej línii na fronte. Tak tak, … Čítať viac
Deň 6. Pokorili sme nami vymyslený svetový rekord!
Je 7 hodín ráno, piatok 15. júla. Štartovali sme v nedeľu poobede, dnes je síce šiesty kalendárový deň výpravy, ale časovo je to ešte len piaty deň. Chápete, 5-krát 24 je 120 a do naplnenia časového limitu nám ostáva ešte 5 hodín. … Čítať viac
Deň 5. Ťaháme nonstop
O priebehu začiatku dnešného dňa mám len veľmi útržkové informácie. Polhodinu po tom, ako sme s Fabom beznádejne zaspali, naštartoval Béreš mašinu a vyštartoval na cestu. Bolo niečo po štvrtej ráno. Teda, asi bolo niečo po štvrtej, lebo tie časové zóny už robia … Čítať viac
Deň 4. Takto sa jazdia rekordy!
Rozdiel medzi dňom a nocou už prakticky nepoznáme, kruhy pod očami máme vypestované ako po trojdňovej technopárty a chladený ruský energeťák značky Mike Tyson je náš najlepší kamoš.Vstávame po dvoch hodinách plytkého spánku na sedačke auta odparkovaného pri ceste, po ktorej to … Čítať viac
Deň 3. Kobra 11 zasahuje!
Nedá sa povedať, že by sme boli nejako extra vyspatí. Ale tešíme sa na pokračovanie cesty a v podstate máme aj radosť, že máme nejakú zaujímavú poruchu a môžeme niečo riešiť. Tečúci ventil kúrenia je porucha kategórie R (Riadna porucha), … Čítať viac
Deň 2. Proti Rusku žiaden dišputát
Druhý deň teda začíname výmenou defektu. Ono, tie dni sa ťažko definujú…pre Faba s Bérešom je to už druhý deň, lebo stihli zaspať. Pre Juniora je to zatiaľ len deň prvý, pretože do hajan to ešte len plánuje. Takže, meníme … Čítať viac
Deň 1. Podivné zoskupenie vyráźa na závod do Ulanbatáru
Posledné chvíle pred odchodom v prostredí malebného Kysuckého Nového Mesta. Fabo s Bérešom akurát prišli z Pohody, takže sú totálne pripravení prekonať svetový rekord v nepretržitej jazde na Lade 2105, 5 dní nespať a prejsť 6000 kilometrov. Odchodu predchádzali intenzívne … Čítať viac