LADAZIA 2017

Dve žigule zabavené na thajskej hranici

Dva mesiace na cestách, dve výkonom nabušené ruské mašiny a v nich partička spotených šoférov bezcieľne blúdiacich po najhorších cestách sveta. Prešli sme skoro 18 000 kilometrov cez všetky možné aj nemožné miesta, párkrát (asi sto) sa nám pokazilo auto a nakoniec to všetko skončilo na Thajskej hranici, kde nám zabavili autá. Všetky historky z ciest sa dočítaš v našej knihe LADA Svetom - Na žiguli cez Himaláje. Napíš nám správu, alebo ju kupuj v každom dobrom kníhkupectve.

POSÁDKA

Fabo

Fabo je hlavný trasoplánovač a sú na neho napísané obidve žigule. Čiźe ak ich niekde necháme, napríklad v Thajsku, tak on je ten, kto za to pôjde do väzenia a budú ho tam obťažovať mužoženy. Celý zvyšok tímu mu závidí. Bude sa mu ale hodiť, že je hlavným optimistom výpravy a je dobrý v matematike.

Na fotografii sa práve uprostred Guinei chystal zarezať Juniora, lebo prešiel cez strašné veľký kameň a takmer pokazil auto. Preto ho zarezal len takmer.

Junior

Najnižší a najviac sa sťažujúci spoluorganizátor zájazdu. Nie je na neho napísané ani jedno auto, ale tvári sa, že má zodpovednosť. Odkedy ho v Senegale nazvali maďarskou ženou, má problém sa zaradiť. Na fotografii je špinavý a dogabaný, pretože to je jediný spôsob obliekania, aký na cestách pozná.

V rámci prípavy má na starosti vyvolávať členom posádky a hovoriť im, aký papier od nich kedy potrebuje. Pre vybalansovanie Fabovho prehnaného optimizmu je odhodlaný uplatňovať negativistický prístup. Na ceste sa bude snažiť ovládať volant a spôsobiť čo najmenej porúch...je na to celkom expert.

Bobor

Civilným menom Lukáš, ale všetci ho aj tak volajú Bobor, pretože..no pretože odjakživa.

Bol na našej úplne prvej výprave na Ukrajinu, na našom úplne prvom Vasiľovi a opravil našu úplne prvú poruchu (povolenú palivovú pumpu). Je z nás najviac technicky zdatný a dá sa povedať, že bude mať funkciu mechanika výpravy. Okrem iného robí aj DJa, normálne, že v kultúrnom dome a tak dúfame, že konečne bude na ceste čo počúvať.

Okrem toho je to človek s najväčśím bicepsom na svete a jeho telesná hmotnosť je takmer dvojnásobná oproti Juniorovej. Očakávame, že v Číne ho budú velebiť ako boha všetkých bohov.

Béreš

Béreša netreba predstavovať, je to stabilný základný kameň našej skupiny. Ak by ho bolo treba predstavovať, napísal by som, že sa volá Béreš. Vo voľnom čase sa venuje poľnohospodárstvu - má kravy a kozy a multifunkčný traktor, na ktorom nechcel ísť do Indie.

Okrem toho je s Bérešom dosť sranda a opravuje väčšinu porúch kopancom…čiže je do partie ako stvorený. Pôjde s nami až posledné tri týždne výpravy, lebo sa mu nechcelo opustiť prácu.

Béreš je na fotografii v strede.

Mišo

Mišo je kameraman. Ono, niekde tu končia naše znalosti, čo je Mišo vlastne zač. Ale v krčme sme si s ním dosť rozumeli, už po 5 minútach nám povedal, že sme na hlavu (nepovedal to takto, použil vulgarizmus). Má celkom jasnú predstavu o tom, aký film z cesty natočí a asi nemá vôbec predstavu o tom, ako často sa dokáže LADA pokaziť. Najviac ho potešilo, že sa v aute smie fajčiť.

Na fotografii drží zariadenie elektrotechnického charakteru a zároveň propaguje svoju schopnosť zladiť si farbu oblečenia. Sami sme zvedaví, ako si zvykne na náš obludne špinavý štýl. Nechcel som to napísať na začiatok, ale Mišo má najviac šedivých vlasov. Na vek sa ho spýtame po ceste, potom podáme podrobný report.

Tomáš

Tomáš je známa persóna cestovateľskej obce. Pred dvomi rokmi šiel s batohom okolo sveta, známe je to ako Tomas World Expedition. Pri našom prvom stretnutí prehlásil, že on si takú cestu mesiac autom vôbec nevie predstaviť. To bolo pred rokom…odvtedy sa jeho myseľ vyvinula správnym smerom a tak ide na celé dva mesiace. Ešte asi netuší, ako to v tom aute hučí a koľko porúch dokážeme za deň vyrobiť (a neopraviť).

Tomáš na fotografii robí zlúčenie afgánskeho outfitu a československej cestovateľskej klasiky s COOP igelitkou. Už z toho je zjavné, že do partie zapadne.

Braňo

Braňa sme zohnali cez internet. Teda, akože nie cez Tinder, ani podobné veci. Normálne nám napísal, že by s nami šiel. Pôjde s nami prvé tri týždne a na konci to bude poriadne ľutovať. Teda, buď bude ľutovať, že s nami do toho šiel, alebo bude ľutovať, že po troch týždňoch už končí.

Braňo sa na fotografii tvári, že je všetko na jedničku a že podporuje toto malé dieťa v rovnošate. Pozorné oko si ale všimne, že ten chlapec mu drží dáždnik a Braňo pravdepodobne palcom ukazuje, koľko dolárov tomu dieťaťu za túto službu platí...mesačne…

TRASA

Tadžikistan a Kyrgystan ešte budú v pohode, možno začne trochu stúpať napätie cez Pamir Higway a potom pakistanskú Karakoram Highway. Strihneme to cez Čínu a v indických Himalájach potvrdíme, že Lada je vysokohorské vozidlo. Najvyšší bod trasy je vo výške 5650 m.n.m. Už sme zisťovali počet starých európskych žigúľ, ktoré doteraz navštívili Nepál, Barmu a Laos. Vraj sa to dá spočítať na prstoch jednej ruky....bývalého zamestnanca na píle.

MAŠINY

VAZ 2105

Prvý automobil zišiel z výrobnej linky v roku 1980. Priniesol totálnu zmenu v celom ruskom automobilovom priemysle. Leonid Iľjič sa nechcel dať zahanbiť a objednal u konštruktérov v meste Togliatti zásadnú inováciu. Ale nechcel ani nič pohnojiť, lebo priazeň Strany je vratká, všetkého veľa škodí a u zmien to platí dvakrát! Preto má toto vozidlo so svojim predchodcom – VAZ 2101 spoločných viac než 90% dielov.

Za tie roky sme už spotrebovali niekoľko týchto červených charizmatických diablov. Pretože spiatočná cesta trvá zbytočne dlho a posielať domov kontajnerom auto, ktorého hodnota je už len citová, sa fakt neoplatí. Obvykle teda volíme jednosmernú trasu a auto sa na konci cesty snažíme predať, zapáliť, darovať, čokoľvek. Len aby sa nám ho potom doma podarilo legálne zbaviť. Na cestu do Ázie s nami idú dve mašiny. Jedna sa volá Vasiľ 4 a druhá Vasiľ 5. Toľko k originalite našich mien.

 

Vasiľ 4

Familiárne nazývaný Štvorka, pochádza z Prievidze a je to celkom maník. Má dosť málo hrdze a celkovo je v super stave. Má funkciu primárneho vozidla výpravy.

 

 

 

Vasiľ 5

Nečakane prezývaný Päťka, je tiež v celkom dobrom stave. Ale nemôžeme o ňom moc verejne písať ešte. Každopádne má funkciu servisného vozidla...očakávame, že ho budeme často servisovať. Teraz ešte nevyzerá moc vábne, ale on sa do toho dostane!